adk automatisk dørkontrol

ADK - Automatisk Dørkontrol 

Generel information omkring jeres adgangskontrol

Vi hjælper jer med at sikre jeres virksomheds lokationer, så I nemt og hurtigt kan styre hvem der har adgang. Ikke alene er det nemt at styre hvem der skal have adgang på hvilke tidspunkter.

I får også et effektivt overblik over, hvem der har brugt adgangen herunder hvor og hvornår det er sket. Vores løsning er enkel at anvende for medarbejderne, da der kun er en digital nøgle hvis rettigheder I centralt kan tilpasse så det slår igennem på få sekunder.

Værditilbuddet - fysiske sikkerhed

Uanset branche har I brug for at passe på jeres medarbejdere og ikke mindst kunderne, jeres data, jeres viden og jeres lokationer generelt.

Vores moderne løsning for fysisk adgangskontrol hjælper jer med at få en effektiv styring af, hvem der har adgang til hvilke dele af jeres lokationer.

Dermed kan den bruges som adgangskontrolinfrastruktur omkring alle typer af døre, skabe og andre steder hvor I har brug for adgangskontrol.

Vores løsning er fleksibel så den kan tilpasses jeres præcise behov uanset antallet at indgange, medarbejdere og regler for adgang. Vores fleksibilitet dækker også over, at I selv vælger om I vil supportere løsningen eller vi også skal stå for den del, når den er blevet installeret.

Vi giver jer den indsigt I har brug for, når det drejer sig om, hvem der har hvilke rettigheder såvel som hvem der har benyttet sig af adgangen. Ved eksempelvis audit, kan I nemt dokumentere rettigheder, brugere, og faktisk anvendt adgang.

”Nøglen” er efter jeres valg en brik, et kort, et klistermærke eller anden type adgangsmedie. Der er også mulighed for at bruge mobiltelefonen (smartsphones) som adgangsmedie.

Muligheden for at bruge mobiltelefonen er en effektiv løsning, da I dermed ikke skal investere i ekstra hardware i form af andre typer adgangsmedier.

Det gør løsningen effektiv da nøglen ikke er ekstra hardware. Ved indgangen aktiveres låsen af brugeren. Låsen verificerer så om brugeren adgangsmedie er valid og om brugeren skal afvises eller have adgang.

Både afviste og tilladte adgange logges i systemet. Vores løsning er digital og styres centralt, så I nemt og effektivt kan ændre i rettigheder for specifikke brugere eller hele grupper af brugere.

Jeres udvalgte administrator, får fuld kontrol til at ændre i rettigheder. Ændringen slår igennem i løbet af få sekunder.

Løsningsbeskrivelsen til ADK (automatiske dørkontrol)

Vi analyserer kundens nuværende løsning og holder dette op mod kundens ønsker, for ud fra dette, at udarbejde en skræddersyet løsning til kunden.

Alt efter størrelse, behov og kompleksitet finder vi den relevante løsningsmodel for jer og jeres faciliteter.

I stedet for en fysisk lås med tilhørende fysiske nøgler, er vores løsning elektronisk. Nøglen er enten en brik, kort eller armbånd – eller alternativt en app i en smartphone.

Det øger sikkerheden, da en enhed kan udelukkes og en nøgle dermed kan deaktiveres på få sekunder. At der ikke er en mekanisk nøgle, øger også hygiejnen da der er mindre eller ingen fysisk kontakt med nøgler og håndtag.

Kernen i vores automatiske dørkontrol, ADK, er produkter fra SALTO Systems der har mere end 20 års erfaring og en af det globale markeds førende indenfor smarte elektroniske adgangskontrolløsninger.

Driften af løsningen er som resten af løsningen helt skalerbar. Sammen med kunden finder vi ud af hvilken løsning der passer bedst til jeres behov og muligheder.

Større løsninger kan hostes i kundens eget datacenter eller via server i vores datacenter. Den typiske mellemstore løsning håndteres ved at leje sig ind i en serverløsning. Mindre løsninger kan håndteres via en cloudløsning.

I kan læse mere om SALTO Systems her

Varianter af automatisk dørkontrol

  • ADK On premises - Softwaren til administration af løsningen installeres på jeres egne servere, og med en on-premises løsning, får I mulighed for ADK-integration.
  • ADK hostet hos inu:it - I får adgang til systemet via installationen hos os.
  • ADK via Cloud - her er det via cloudløsningen, at adgangen foregår.

Som kunde er der adgang til følgende rapportering omkring automatisk dørkontrol (ADK), som foregår via det medfølgende administrationsværktøj, hvor I via administrationsværktøjet kan se:

  • Rettigheder: Hvem har adgang til hvilke døre og efter hvilket skema.
  • Trafik på dørerne: Hvem har benyttet sig af adgang på hvilke indgange og på hvilke tidspunkter.   
  • Systemrettigheder: Hvem har ændret i konfigurationen, herunder ændret i skemaer, oprettet nye indgange og rettigheder til brugere.

ADK - smartphone supporterede versioner

Kræver et af følgende versioner på smartphone styresystem (28. marts 2022):

  • Android 6.0 eller højere
  • iOS 12.1 eller højere

Automatisk dørkontrol (ADK) - skaleringsmuligheder.

Inu:its løsning kan i princippet skaleres i det uendelige, dog er vores grænse 4.000.000 brugere og 64.000 døre, med andre ord er det kun en teoretisk grænse for hvor meget løsningen kan vokse sammen med din virksomhed.

Generelt mener vi her hos inu:it at sikkerhed er key til succes, og du kunne måske have interesse i at læse om vores tanker og tilgang omkring it-sikkerhed, eller om vores populære it-sikkerhedstjek

 

Har du lyst til at læse mere, kan du download ydelseskataloget vedrørende Automatisk dørlås her.

 Ydelseskatalog Fysisk Sikkerhed

 

Brug for yderligere information?

Har I spørgsmål eller et konkret projekt, så kontakt hhv. Danmark eller Grønland.

Anders Hoffgaard Anders Hoffgaard Administrerende direktør
hardware/software grønland T: +45 96 34 55 05