Thisted d. 25.02.2019

Inu:it overtager store dele af IM Teknik i forbindelse med konkurs.

I forbindelse med den nylige konkurs af morsøvirksomheden IM Teknik, har inu:it a/s nu overtaget store dele af virksomhedens drift og aktiver.

inu:it a/s har igennem længere tid været i aktiv dialog med Direktør Ib Madsen omkring køb af en del af aktiverne i selskabet. Desværre bliver Ib Madsen alvorligt syg undervejs i forløbet og det ender i den ulykkelige situation, at selskabet går i betalingsstandsning og overtages af kurator.

Heldigvis har kurator været i stand til at arbejde hurtigt, hvilket har betydet, at vi fredag d. 22. februar kunne afslutte arbejdet, således at en stor del af aktiviteterne i IM Teknik nu er overgået til inu:it.

Helt konkret drejer det sig om:

• Private internetkunder
  • Erhvervskunder
  • Drift af hostingmiljøer
  • Hosting af hjemmesider
  • Telefoni
  • Kopi/Print

Vi har nu fået adgang til at sikre kundernes data, samt opretholde de internetforbindelser der har været i IM Teknik under ”KARBY NET”.

Det er for inu:it meget vigtigt, at det lokale aspekt bibeholdes. Vi har derfor valgt vores afdeling i Thisted, til at være omdrejningspunktet for den fremtidige servicering af kunderne efter IM Teknik.

I forbindelse med overtagelsen, har det glædeligvis været muligt at ansætte to medarbejdere fra IM Teknik. Helt konkret drejer det sig om Michael (Boris) Andresen og Per Holst, som begge er startet på kontoret i Thisted.

”Det er umådeligt vigtigt for mig at understrege, at jeg personligt har været meget berørt af den opståede situation hos Ib Madsen og IM Teknik”, udtaler direktør for inu:it, Martin Gjødvad. ”Det er Ib Madsens livsværk der er gledet ham af hænde på ulykkelig vis. Derfor er jeg omvendt også glad for at vi har fået løst situationen her forholdsvis hurtigt, således vi kan fortsætte med at opretholde driften hos de berørte kunder.”

Inu:it startede oprindeligt i Grønland, hvorfra vi i dag driver kontorer langs hele den grønlandske vestkyst, samt i Danmark i Nørresundby og i Thisted. Vi er 60 medarbejdere, hvoraf de 13 er tilknyttet vores kontor i Thisted.

For yderligere oplysninger, kontakt da:

Martin Gjødvad

Direktør, inu:it